Ladok
Ladok är det studiedokumentationssystem som används vid Örebro universitet och de flesta andra universitet och högskolor i Sverige.
Ladok och webbläsare
Ladok utvecklas och testas aktivt på Google Chrome, Mozilla Firefox och Microsoft Edge. Internet Explorer 11 och Safari för Windows stöds ej längre.
Support och utbildning
Support
Kontakta oss gärna via mail i första hand, ladok@oru.se, men det går naturligtvis bra att ringa vid mer brådskande ärenden.
Tänk på att skicka med så pass mycket information att det går att lösa problemet t ex, uppgifter om studenten, kurskod eller kurstillfälleskod. Beskriv utförligt vad problemet handlar om. Skicka gärna med en skärmdump.
Ladok har inga specifika tider för support utan försöker vara tillgängliga så mycket som möjligt under kontorstid.
Utbildning
Utbildningar i hur du arbetar i Ladok hålls i samband med att t. ex. nya funktioner tillkommer. Du är dock alltid välkommen att kontakta oss för en genomgång i hur något särskilt i Ladok fungerar.
Är du lärare och ny användare i systemet? Vänd dig då till utbildningsadministratören vid din institution, alternativt kontakta oss på Ladok på mailadressen ovan så ordnar vi en genomgång till dig.
Regelbunden uppdatering av Ladok
Ladok uppdateras regelbundet, varannan vecka. Ladok är då stängt mellan klockan 04.00 - 06.00. Följande datum gäller under de närmsta veckorna:
- 7 oktober
- 21 oktober